· 

"Wegloop" wekkers & verloren ov-kaarten

Hi lieve mensen, 

 

Mijn dagelijkse leven bestaat uit heel wat wekkers. Om te beginnen heb ik net als heel Nederland een wekker om wakker te worden. Die zet ik elke dag of ik nou moet werken of dat ik vrij ben, ik probeer iedere dag om een bepaalde tijd op te staan. (In het weekend is dat natuurlijk niet zo achterlijk vroeg). Op deze manier probeer ik enige structuur in mijn dag aan te brengen. Mijn tweede wekker gaat ongeveer een half uur na mijn eerste. Deze herinnerd mij om mijn medicijnen te nemen. Wat belangrijk voor mijzelf en prettig voor mijn omgeving is. Mijn derde wekker helpt mij herinneren hoe laat ik weg moet lopen van huis naar bijvoorbeeld de bushalte. De zo geheten "wegloop" wekker. Dit is voor mij DE uitvinding geweest om niet meer altijd te laat te komen op mijn afspraken. Dan heb ik nog een wekker die mij helpt herinneren om iemand terug te bellen, een afspraak bij de opticien te maken of mijn planten water te geven, waar deze vervolgens erg blij mee zijn

 

Nu hoor ik je denken... zoveel wekkers is dat niet wat overdreven? 

Mijn antwoord hierop is heel simpel, nee. 

Helaas hebben mensen met ADHD erg veel moeite met het plannen en organiseren van veel dingen. Zo kan het kijken op 9292 naar de vertrektijden van de bus en dan op tijd weglopen al een uitdaging op zich zijn. Mensen denken snel dat je laks bent of dat het je niet interesseert. In sommige gevallen is dat misschien ook zo, maar in de meeste gevallen is het niet een kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Ik heb het overzicht gewoon niet om het zo te plannen dat ik op tijd op sta en op tijd wegloop, zonder mijn wekkers.

 

Voor moeders is het overigens erg verwarrend.. Het zelfde deuntje gebruiken voor de verschillende meldingen, zorgt voor hilarische momenten. Mijn moeder vraagt zich regelmatig af of ik nu de planten water moet geven, weg moet lopen of mondkapjes moet verzamelen.

 

Als je er eenmaal uit bent hoe laat je de deur uit moet, dan komt de volgende uitdaging...( zeker in deze tijd), het bij je hebben van een ov-kaart, mondkapje, je sleutels (en dan ook de deur op slot doen), je telefoon, je jas en je tas. Dit klinkt voor veel van jullie als de normaalste zaak van de wereld, maar ik kan je niet vertellen hoe vaak ik vergeet om de deur op slot te doen of bij de bus sta zonder ov. 

 

Zo en dan moet mijn dag nog beginnen..

 

liefs Rozemarijn 

 

 

 

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0