· 

Valeriaan & de hele dag druk

Hi lieve mensen, 

Op het moment dat ik deze blogpost plaats ben ik aan het afrijden. Wat voor mij inhoud: een dag vol met stress. Dit begon afgelopen zaterdag, tijdens mijn laatste rijles. Man wat ging die ongelofelijk k*t en wat baalde ik van mijzelf.  Inmiddels sta ik stijf van de valeriaan en heb ik mijzelf vol gegeten aan bananen omdat ik ergens gelezen heb dat het zou moeten helpen bij toets en stressmomenten. Goed gelovig?! Vast en zeker, maar ‘baat het niet schaad het niet’. Het proberen waard dus.

 

Maar goed mijn stressniveau is vandaag het laatste waar ik vandaag over wil schrijven en de nadruk op wil leggen.  Dus ik ga even de struisvogel methode gebruiken, en steek ik mijn kop heeeeeeeel diep in het zand totdat ik vanmiddag met mijn neus op de feiten wordt gedrukt. 

 

Dus ik wil jullie even meenmemen in mijn heerlijke chaotische gezin.. 

Omdat mijn moeder (moet) samen leven met mijn vader, mijn broertje en mij.. (Mijn oudste broer is al een hele tijd gevlucht), en dus geregeld  “slachtoffer” is van onze ADHD, vraag ik mij regelmatig af hoe dit voor haar moet zijn.  Wij kunnen immers medicijnen nemen tegen onze onrust, mijn moeder helaas niet. Zoals vele van jullie weten ben ik onzettend close met mijn gezin en met mijn moeder. Wij bespreken ook echt alles. 

Soms ontstaan er hilarische situaties, geheel onbedoeld maar altijd complex door onze ADHD.

Een voorbeeld...mijn moeder vraagt mijn vader of hij even de droger wil aanzetten als hij toch naar zolder loopt, voor het legen van de prullenbak.

Je voelt het al.. paps loopt naar boven, treft op de trap mijn schoenen aan. Loopt naar mijn kamer om mijn schoenen daar neer te zetten, en vind op de grond mijn gebruikte handdoek. De handdoek pakt hij op en brengt deze naar de wasmand in de badkamer. Ziet dat de deurtjes van de douchecabine ‘verkalkt’ zijn en gaat deze schoonmaken. Besluit daarop om ook de spiegel van hun kledingkast even te poetsen, waarbij hij struikelt over zijn eigen spijkerbroek en voor je het weet staat hij zijn kledingkast op te ruimen en zijn oude kleding uit te zoeken. Vervolgens loopt hij naar beneden om een rol vuilniszakken te halen om zijn kleding in te doen, waarop hij de brievenbus hoort klepperen en de post eruit haalt. Natuurlijk betekent dat, dat de administratie gedaan moet worden, dus de computer gaat aan, het programma word opgestart en zet hij even koffie om ondertussen op te drinken. In de keuken ziet hij dat de hond geen eten meer heeft, loopt naar schuur en zijn oog valt op het veel te hoge gras. Het gras wordt gemaaid en de opvangbak geleegd in de groene container, die naast de grijze container staat en erg vies is.

De hogedrukreiniger komt er aan te pas, maar dan is de container ook weer helemaal spik-en-span.

Als hij binnen komt en mijn moeder dan vraagt of het nog gelukt is, kijk hij haar vragend aan.... wat is er gelukt vraagt hij?!

Nou...’de droger’ zegt zij dan...

Je begrijpt het al...doodvermoeiend...voor haar maar ook zeker voor paps.

Wat is die man druk geweest vandaag...!

Voor mij is dit herkenbaar, dit overkomt mij ook, misschien in een andere volgorde maar het gebeurd werkelijk. 

 

Liefs Rozemarijn 

 

Ps. Door alle hectiek vergeten mijn blog online te zetten.. 

 

Pps. Helaas mijn rij-examen niet gehaald, maar we gaan er vol goede moed de volgende keer weer tegen aan! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Tamara (vrijdag, 13 november 2020 11:10)

    Waarom zie ik toch zoveel herkenning...
    En wat schrijf je leuk, ga daar lekker mee door!